TIEDOTE 25.3.2020: Koronan vaikutukset JyPK:n toimintaan
Julkaistu: 26.03.2020 00.00

TIEDOTE 25.3.2020: Koronan vaikutukset JyPK:n toimintaan

Koronavirusepidemiasta ja siitä johtuvista viranomaisten rajoituksista johtuen JyPK:n toiminta ja talous on haastavassa tilanteessa. Tästä johtuen JyPK:n hallitus on ti 24.3.2020 kokouksessaan tehnyt alla kuvattuja linjauksia ja sopeuttamistoimenpiteitä, jotta JyPK:n toiminta ja taloudellinen jatkuvuus voidaan turvata tässä poikkeustilanteessa sekä tämän koronan aiheuttaman toiminnan keskeytyksen jälkeen pystytään taas jatkamaan JyPK:n toimintaa normaalilla tavalla. Vallitsevan tilanteen johdosta JyPK:n talouden tulovirrat ovat tällä hetkellä vähentyneet huomattavasti.

• JyPK:n kaikki työntekijät ovat olleet lomautusneuvotteluiden piirissä. JyPK lomauttaa seuran hallintopäällikön, päävalmentajan, nuorisopäällikön ja talenttivalmentajan toistaiseksi. Seuran päävalmentaja ja talenttivalmentaja ovat normaalisti töissä 31.3.2020 asti ja hallintopäällikkö ja nuorisopäällikköv1.4.2020 asti. Olkaa täten kaikki yhteydessä heihin tämän aikataulun puitteissa, että saadaan kaikki mahdolliset yhteiset asiat hoidettua ennen lomautusten alkua. Lomautusten kesto riippuu koronavirusepidemian kestosta ja viranomaisten ohjeistuksista ja rajoituksista.
  • Keskimaan Kortteliliiga tullaan järjestämään myös tänä vuonna. Mahdollisesti muuttuvasta aikataulusta ja tapahtumien määrästä tullaan ilmoittamaan heti, kun valitseva poikkeustilanne ja viranomaisten ohjeistukset ja määräykset sen mahdollistavat.
  • JyPK:n perinteinen Jyväskylä Cup – turnaus tullaan siirtämään kesäkuun alusta loppusyksyyn 2020. Ajankohdasta tullaan tiedottamaan lähipäivinä ja kaikkiin jo nyt turnaukseen ilmoittautuneihin joukkueisiin ollaan yhteydessä 1.4.2020 mennessä
  • JyPK:n hallitus jatkaa tilanteen aktiivista seuraamista, kokoontuu tarvittaessa tiiviisti ja ohjeistuksia päivitetään aina tilanteen ja viranomaisohjeiden niin vaatiessa www.jypk.fi ja www.jypkliiga.fi sivuille sekä tiedotetaan sähköpostitse joukkueiden taustoille. Seuraa myös kaikkia sometilejämme aktiivisesti.

Toiminnanjohtaja jää toistaiseksi töihin
hoitamaan seuran ja liigajoukkueen välttämättömiä asioita. Ottakaa täten 2.4.2020 lähtien toiminnanjohtajaan yhteyttä JyPK:oon liittyvissä asioissa. JyPK:n hallitus kokoontuu seuraavan kerran 8.4.2020.Tämän jälkeen tiedotetaan tähän asiakokonaisuuteen liittyen seuraavan kerran.

Joukkueiden kuukausimaksut. Joukkueita suositellaan suhteuttamaan kuukausimaksut joukkueiden pieneviin kuluihin, mutta kuitenkin huomioiden budjetin kokonaissisällön sekä joukkueen kriittisen maksuvalmiuden ylläpitämisen. Joukkueita pyydetään ottamaan myös huomioon, että joukkueiden pelaajien toiminta- ja olosuhdemaksut tullaan perimään normaalisti huhtikuun osalta (informoitiin edellisessä tiedotteessa 19.3.2020). Huhtikuun jälkeen hallitus tarkastelee asiaa uudelleen tilanteen niin vaatiessa. Tarvittaessa neuvoja ja apua voi kysyä hallintopäälliköltä 31.3. mennessä

Haluamme korostaa kaikille JyPK:n joukkueiden pelaajille, heidän vanhemmilleen ja taustoille sekä kannattajillemme, että JyPK:n toiminta ei ole loppumassa, seuran toimintatapa vain muuttuu joksikin aikaa. Harjoittelua ja joukkueiden toimintaa jatketaan poikkeusoloista huolimatta, nyt väliaikaisesti uudella tavalla. Valmentajat auttavat ja ohjeistavat kaikkia itsenäisessä harjoittelussa.

JyPK:n hallituksen puolesta futisterveisin
Petri Oksanen